2013-12-07 | 21:15:29

8 månader!

Här igen... ;) Å vad passar inte bättre än att blogga om min älskade dotter då?! Åtta månader har hon hunnit bli lilla Edith och en hel del har nog hänt sedan förra "rapporten" jag skrev vid sex månader om jag inte minns fel...

* Hon väger strax över 7500g och är lite mer än 70cm lång.
* Varken kryper eller ålar än utan rullar dit hon ska. Är dock väldigt frustrerad över att det inte går att förflytta sig som hon vill så jag hoppas det lossnar snart.
* Sitter väldigt stadigt utan att ramla alls sedan några veckor tillbaka. Kan kasta sig bakåt ibland när hon blir arg så bäst med kuddar bakom ändå...
* Äter numera såhär: Gröt till frukost, liten burk mat+lite frukt till lunch, Nästan hel stor burk till middag och gröt igen till kvällsmat. Ammar som mellanmål 1-2ggr dagtid, innan sängdags och 1-2 ggr på natten. Maten mamma lagar gillas inte utan tacka vet jag sempers burkmat!
* Har mycket separationsångest från o till så vaknar ledsen på natten och vill ligga tätt intill mamma.
* Sover 1,5-2,5 h uppdelat på två pass dagtid.
* Vill alltid upp å stå när hon tas upp från liggandes och står gärna läänge å ser så stolt ut.
* Kan "vaaar är lampan".
* Tycker med o mer om att bada för varje gång :)
* Riktigt duktig på "pincettgreppet"
* Att riva tidningar och papper i småbitar är det roligaste som finns!



0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: