2013-08-22 | 15:38:00

Första smakportionen!

Idag började jag och E dagen vid 8.15 efter att hon somnat om efter första morgonuppvaket vid sex-tiden. Tog det lugnt och mös i sängen en stund som vi brukar efter att hon vaknat och sen käka jag frukost.. Blev en förmiddagspromenad på ca 1,5 h efter frukosten innan mamma/mormor kom på besök. Mycket mysigt tyckte E! Hade bestämt mig för att göra morotspuré åt henne idag, sagt och gjort! Mm det var allt ganska mumsigt men hon har inte riktigt kommit på hur man gör när man äter "vanlig" mat än utan försöker liksom suga/surpla i sig det fortf, hihi.

Gröt har hon fått i tre veckor nu varje kväll och lite lite banan har slunkit ner men detta var första riktiga maten så att säga. Kul kul! Nästa gång blir det nog någon typ av fruktpuré tänkte jag :)

Igår var förresten en trevlig dag! Jag och Cecilia packade in oss och barnen och åkte till Lager157. Blev en heldag och våra godingar skötte sig jätte bra hela långa dagen. Kom hem med massa bra bas-plagg gjorde jag vilket var precis vad jag behövde :) Kanske visar i ett annat inlägg...

Bjuder på en bild på min älskade lilla tjej:

3 Kommentarer
ANNA :

haha va söt hon är och visa gärna dina basplagg :)

2013-08-22 | 20:57:05
URL: http://aazl.blogg.se
Hanna Karlsson:

Vad kul att testa smakportioner!

2013-08-31 | 20:47:51
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Sofie - Mamma till 2:

sv: men ååååh, tack tack taack fina du !
Du ska bara veta vad dina ord värmer !! :)

Men fy då :( Jag förstår dig fullt ut då W var likadan, vad jag kan minnas. Minns hur jag stäändigt nötte spår i golvet med vagnen som jag gick med fraaaam och tillbaka, vaarje natt, för att få honom att somna ! gaah !
Därför känns denna lilla fröken nästan liiiite för bra för att vara sann :P jag vågar lixom inte tro att det är sant, väntar på att snart, snaaart vänder de :P hehe.

Hoppas att lillfröken din snart sover bättre så att även Duu får sova, jösses vad lite sömn kan göra med en :P

stor kram !!

2013-10-01 | 22:08:45
URL: http://sofieeklund.vimedbarn.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: