2013-10-07 | 20:14:49

6 månader

I fredags blev våran älskade lilla Edith redan 6 månader! Tiden sedan hon kom har gått så himla snabbt, och tänk vad långsamt jag tyckte det gick som gravid!? Knepigt det där... 
Tänkte sammanfatta i en liten lista var Edith befinner sig just nu:

* Är allt som oftast glad och nöjd med livet. Skrattar som mest och längst då hon är lite trött. Känner igen det där ;)
* Hon har storlek 62/68 i kläder men köper jag nytt så blir det i storlek 74 :O
* När jag äter frukost brukar hon gilla att smaska på något litet som ex rån eller lite fruktpure'.
* Gröt äts varje kväll och den går ner i ett nafs!
* Till lunch blir det nu mer och mer rutin på "riktig" mat. 
* Avokado är favoritfrukten
* Hon tar sig inte framåt än då hon ligger på golvet utan ligger bara och sprattlar och guppar. Till slut blir hon frustrerad för att hon inte kommer ur fläcken!! Vänder och vrider hon sig åt sidorna kan hon dock flytta sig en del. Vänder sig ju men mest från mage till rygg :)
* Sitter själv i några sekunder 
* Två sovstunder om dagen på 30min-1,5 h åt ggn är lagom tkr Edith och allra bäst sover hon när vagnen rullar.
* Hon är kvällstrött och somnar i sin säng, efter amning, mellan kl 18.30-19.30
* Vaknar gör hon mellan 6.30-8 beroende på när hon somnat och hur natten varit såklart.
* Hon äter fem (!) ggr på natten från det att hon lägger sig tills vi går upp. 
* Sover ännu i sin säng intill min men när mamma är trött kan det hända att hon får ligga kvar tätt intill efter amning...
* Är lite reserverad mot folk som är för "på" och hon inte känner.
* Att göra pruttljud är lätet som gäller nu...

Är så glad att få vara din mamma älskade lilla dotter ❤️






0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: