2013-06-04 | 21:13:35

Såhär ser jag ut...

Innan jag blev gravid var jag inte i mitt livs form direkt men det var inte heller riktigt illa. Jag vägde 58 kg och mådde ju ändå väldigt bra :)
När jag för två år sen tränade som mest och åt lite halvt enligt lchf var jag däremot i bra form! Vägde 53-54 kg och hade lite muskler. Under graviditeten gick jag upp 16-17 kg och kan inte påstå att jag höll igång direkt.. Tyvärr! Visst det blev endel promenader men jag åt vad jag ville och rörde på mig när jag kände för det helt enkelt.

Nu har jag en skön "mamma-kropp" :) 61 kg står vågen på och kilona verkar sitta där dom sitter just nu.
När jag var i vecka 37/38 någonstans dök första bristningen upp och jag grät floder! Tänkte att nu får jag ju aldrig tillbaka min kropp igen... Idag såhär snart 9 veckor efter förlossningen är det verkligen ingenting jag gråter över! På mina höfter, mage och bröst finns streck som alltid kommer påminna mig om min underbara graviditet. Jag ser ut som jag gör nu och självklart kommer kroppen att återhämta sig mer å mer med tiden. Att föda barn är det häftigaste jag gjort och att kroppen klarar det tycker jag är fantastiskt! Så småningom kommer jag att börja träna och sätta mål för att komma i form igen, nu har jag andra mål; att vara den bästa mamman som bara går åt min älskade lilla Edith!

En äkta "mamma-mage" ;)

0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: