2013-04-23 | 18:27:37

Bebis bebis bebis

Är verkligen i en annan värld just nu. Denna värld kallas bebis-bubblan. Dagarna går så himla fort (precis som alla säger, jag vet) och dom flyter liksom ihop eftersom sömnen är lite sisådär. Det är helt underbart, men självklart inte helt lätt och rosenrött jämt heller! Vi har kämpat och kämpar fortf med amningen (såriga bröstvårtor är inte det roligaste..), sover inte så mycket som sagt och ibland är man uppgiven när Edith skriker och man tycker man gjort allting rätt!? Att inte ha samma tid till annat och varandra som innan är också svårt att ställa in sig på innan...

På tal om amning igen, innan Edith kom trodde jag att min inställning var att "kan jag amma så kan jag, får hoppas att det funkar".. Nu när hon är här vill jag verkligen göra allt för att amma henne i några månader! Det är bara så jag känner. Trodde nog egentligen aldrig att amningen skulle bli några problem, men ända sen hon kom har jag haft sår som berott på att hon haft fel tag och sen blev dom så stora att det varit svårt att få dem att läka. Mycket man inte vet och kan förbereda sig på innan! Har varit lite tufft men vi kämpar på! Jag kan verkligen rekommendera er som bor i Lidköping att kontakta amningshjälpen på sjukhuset om ni som vi stöter på patrull, dom är såå underbara där. Så, nog om mina bröst, ikväll ska vi lyxa med att göra chokladbollar och snusa på vår älskling till bebis :)

Att åka vagn och sova på mammas mage är det bästa Edith vet!

3 Kommentarer
ANNA:

Hoppas amningen går bättre snart! Förstår att ni är i bebisbubblan helt, känns som jag vart där länge också så blir säkert ännu mer när hon är ute.... Laddar som attan nu :) Hon är så söt lilla Edith! Kram på er

2013-04-25 | 08:24:19
URL: http://aazl.blogg.se
Sofie:

sv: men taack söta duu !! :D jag känner att jag mååste göra något åt mig själv om dagarna annars deppar jag ihop :P hehe.

hur går det med ammningen ? inte trodde man väl at man kunde få såååå ooont utav att amma ?! :P hoppas att det gått över, ett tips är att använda såna amningsnappar, dom hjälper verkligen ! :)
kram

2013-04-30 | 09:15:26
URL: http://sofieeklund.vimedbarn.se
Anonym:

http://kristinsandgren.blogg.se/2013/april/amningstips.html

2013-05-04 | 17:57:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: