2009-11-08 | 19:02:46

I have found what I was looking for

Får allt börja med att säga grattis till min kära pappa på Fars dag!! Kram kram på dig!

Dagen har jag spenderat springandes runt som en illbatting i Skövde. Puh. Jag hade ett misson, att hitta lyktor att ha på golvet i hallen!! Har letat ihjäl mig efter det rent ut sagt... Har alltid varit något som varit fel: fel storlek, fel färg, för dyra, för mkt krussiduller, för lite krussiduller osv osv. Jag åkte först till Maxihuset där jag tittade igenom alla potientiella lyktinnehavande affärer så som Claes Olsson, Ica (?), Cervera, någon liten inredningsbutik, blomsteraffären och Hemtex. 
I blomsteraffären hittade jag faktiskt några som jag föll lite för, dom var lite silverglittriga och "fällde" liksom lite glitter och då tänkte jag att ne, det kommer jag störa mig på, dessutom var dom dyra!! Lite halvsur tog jag bilen och drog bort till först Plantagen och Ljusexperten, sen Chili, Rusta och Mio. Jajjemen, hittade massor av lyktor, ganska fina var dom allt, men antingen svarta, vita eller röda. Jag ville ju ha grå!! Tänkte att nu jäklar är Biltema det sista stället jag går in på och sen får det bannemig vara nog! Men se där, hittade ju faktiskt mina lyktor där, kanske inte heeelt perfekta, dom är mörkgrå, men vad tusan till ett oslagbart pris iaf! Mycket slit, men nu står dom så fint och lyser i hallen :D


Mysigt va??

I blomsteraffären på Elins Esplanad som det heter så fint nu, hade dom pyntat en fin gran som gav mig lite inspiration till kommande julgranen. Blir nog en tur dit när det ska köpas pynt i år :) Tänkte kanske gå ifrån det traditionella lite i år nämligen :D


Den här är too much enligt mig, så bortse från rosetterna och fjärilarna tex, det är färgerna jag menar och kulorna var himla fina. Tror det skulle passa fint in i vårt hem med dom här färgerna i granen... Får väl se om vi "vågar", fortsättning följer...

1 Kommentarer
elin:

Vad kul att du äntligen har hittat din lyktor som du pratat om så länge. Puss

2009-11-08 | 22:00:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: