2009-07-11 | 22:00:05

Underbara västkusten!

Mmm just nu sitter jag o göttar mig med ett glas rött och i näsan känns doften av dill från färskpotatisen och grilllukt såklart :) Så här skulle man må när man mår som sämst!
Vädret däremot kunde ju varit bättre... Vi kom ner igår eftermiddag efter en liten tur på Torp och det regnade oavbrutet fram till ca fyra idag. Nu är det iaf uppehåll och solen har faktiskt tittat fram lite grann. När vi vaknade idag kände vi att vi var sugna på att ge oss ut på en liten tur. Sagt och gjort, vi styrde bilen mot färjan i Kolhättan som tog oss över till Orust. Eftersom regnet öste ner så såg man ju inte så himla mkt utanför rutan precis... Vi åkte till mysiga Mollösund där min mamma och pappa gifte sig en gång i tiden! En riktigt mysigt liten fiskeby är det...

På hemvägen hade vi tänkt ta en sväng inne på "Orusts Gekås" -Göksäter, men vi kom dit tio över ett och dem stängde kl ett. Typiskt. Får bli en annan gång. 
När vi kommit hem och sen och satt och pratade med mormor och morfar uppe i deras stuga började Zorro (morbrors hund) skälla som tusan och när vi tittar ut sitter en främmande hund på gången utanför. Jahapp det var bara för mig och Thomas att traska iväg och försöka hitta ägaren till den söta hårbollen. När vi frågat runt lite, utan resultat körde en bil fram till oss som var glada att se vovven vi hade hitttat. Dem var hundvakter åt den så dem var allt rätt skärrade för att den hade rymt! 

Nu är man mätt och belåten och snart blir det nog att vi sätter på en utav filmerna vi hyrde i Stenungsund efter våran tur på Orust. Kan ju bjuda på lite bilder från dagen oxå:


På färjan över till Orust.

Våra stugor skymtar där borta. Kortet är taget på Orust.

<3

Kyrkan i Mollösund



Mm, det gör jag varje dag. :P

Kvällens goda mat.

Nu blir det film! 
Puss på er



 

0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: