2008-09-25 | 15:14:35

Jag saknar det...


Idag känner jag mig tom på nått sätt... Jag saknar en känsla (som Mathilda skrev
för ett tag sen..) Jag saknar att ha en vän som man kan lita på i alla väder, som
har mig som sin bästa vän, som behöver mig så som jag behöver henne.
Ja nu menar jag en tjej. Missförstå mig inte nu alla ni som jag håller kär, jag är
så glad att jag har er.
T. du är min bästa vän, men du är också min pojkvän, kan lita
på dig till 100 % och jag vet att du alltid är på min sida. Att du finns där för mig..
Det är ändå inte riktigt samma sak som det där med att ha en bästis.

Jag tror att vi tjejer, till skillnad från killar, har ett väldigt stort behov av en bästa vän
av just samma kön. Eller av samma kön kanske den inte just behöver vara, men iaf någon som är
bara en vän. En bästa vän.
Idag känner jag starkare än på länge att jag saknar tiden när
jag o hon delade allt. Vi träffades varje dag, visste precis hur den andra fungerade.
Vi kunde sitta i skolan och bara ge varandra en blick och vi, bara vi, visste
precis vad vi båda tänkte.
Det känns tomt. Kanske är det ofta så  att man växer upp och blir olika..
Att olika saker sker, som gör att det inte kommer bli som det varit.. så är det kanske.. 
Det är ju ofta inte förrän man har förlorat något som man inser hur mkt det
betytt för en, tyvärr...

Jag ska inte deppa ihop totalt, nej då, hehe. Är oerhört tacksam för allt jag har ska ni
veta. För alla ER fina människor som jag faktiskt har!
När saker känns jobbiga måste man tänka på allt som är bra. Det tycker jag
att jag är ganska bra på. Att inte vara negativ.. men ändå inte, jag är kanske
lite "för" bra på det ibland.. Inte ofta jag tillåter mig själv att vara deppig och
bryta ihop, det kanske jag ibland borde göra. Men sån är jag, och har alltid varit, jag
har inte berättat för någon, inte velat besvära någon och sen kommer allt
på en gång som en liten explosion. Ska försöka bli bättre på att bearbeta
mina känslor... Nu får det nog va slut på pladder för den här gången.
Blev lite rörigt, men så kan det bli när tankarna bara kommer ut.

Ta hand om er & varandra!!

/Emma
5 Kommentarer
Moa:

Åh vad jag kände igen det där. Framförallt med blicken, en blick och han visste precis vad jag kände och en blick så visste jag att han visste. Min bästa vän är kille, har vart vi två sen sexan nu så tror inte att det spelar någon roll det där med kön. Handlar mer om tillit och lojalitet :)

2008-09-25 | 15:25:13
URL: http://revolver.blogg.se/
sara - misscupcake:

åh, ibland är det riktigt skönt att bara skriva ut allt man känner :)

2008-09-25 | 16:31:43
URL: http://smithersmorrison.blogg.se/
Mathilda:

Jag vet precis hur du känner, gumman!! Du till och med citerade mig! Hihi. Puss!

2008-09-25 | 17:39:11
URL: http://mathildasophia.blogspot.com
Anonym:

Bouten&Lie <3

2008-09-29 | 10:45:54
Emma:

Bouteliboutoutout <3 hihi.

2008-09-30 | 09:19:56
URL: http://mittsmastadsliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: