2008-12-08 | 18:28:48

This is me


När jag gick hem från jobbet nyss gick jag o grubblade
en massa... På mig själv och hur jag är och så... Jag har
aldrig haft bra självförtroende eller självkänsla direkt. Aldrig varit
nöjd med mig själv, varken utseendemässigt eller aa överhuvudtaget.
Har alltid hittat fel och brister hos mig själv, men alltid sett så
mkt bra saker hos andra. Varför det är/har varit så vet jag faktiskt inte...
Men nu idag tänkte jag att de senaste året/åren har det faktiskt blivit
lite bättre. Jag jämför mig inte så mkt med andra längre, utan har börjat
inse och försökt tänka mer att jag är bra som jag är.
Nu händer det faktiskt att jag kan se tex. kort på mig själv och se det som
faktiskt är lite fint med mig och inte bara det som jag tycker är fult...
Det händer faktiskt att jag tänker att jag är ju själv ganska bra ändå,
jag är bra på vissa saker och jag klarar mig bra :P
Jag menar inte att jag nu har jätte bra självförtroende och att jag tycker 
att jag är sket snygg, men jag accepterar mig själv för den jag är, mer 
och mer för varje dag.

Det kändes så skönt att inse att jag faktiskt har kommit någon vart med
mig själv på mina år som jag faktiskt har känt mig så kass mestadels...
Jag känner att jag är gladare och tryggare som person och därmed kan
jag vara en ännu bättre människa mot andra tror jag. Visst går det fortfarande
väldigt upp och ner.. I vissa situationer och vissa dagar känner jag mig
fortfarande väldigt osäker, ful, dålig eller vad det nu är... Dock tar man ju sig
upp ur svackan igen, och jag tycker jag lär mig någonting nytt om mig
själv efter varje gång...
Jaa, vart vill jag komma med detta inlägget nu då? Har faktiskt ingen aning,
jag kände bara att jag behövde få ur mig lite tankar, dela med mig av vad
jag tänker ibland.. kanske finns det ni som känner igen er i att sätta sig
själv längst ner på listan...
Ett motto som är väldigt bra är ju: Behandla andra så som du vill bli behandlad
själv... Det försöker jag leva efter, och jag försöker oxå numera att behandla
mig själv på ett bra sätt med mina tankar.. Å det går lite bättre för varje dag!

Puh så långt och allvarligt det blev...hehe
Nu ska jag baka lite tänkte jag, handlade lite efter jobbet:


Kan ni gissa vad jag ska baka?? Inte så lätt kanske, hehe, men korven och
nudlarna ska iiinte va med iaf :P
5 Kommentarer
Mathilda:

Du ÄR fin, gumman!! Det vet du!<3 Puss!!!

2008-12-08 | 21:51:41
URL: http://mathildasophia.blogspot.com
Mathilda:

Du är såå fin gumman! Puss!!<3

2008-12-08 | 21:53:11
URL: http://mathildasophia.blogspot.com
Mathilda:

Min dator krånglade här så jag såg inte att den första kommentaren publicerades så jag skrev en till!=) Haha! Jaja, snälla kommentarer får man aldrig för mycket av!=D hihi. Puss

2008-12-08 | 22:28:21
URL: http://mathildasophia.blogspot.com
Fredrik:

Intressant läsning Emmalainen och kul blogg! Finns ju absolut ingen anledning för dig att ha dålig självkänsla! Och lovar dig, det blir ännu bättre med åren ;-)

2008-12-09 | 09:57:38
Emma:

Tack Fredrik! :) Kul att du läser, och jag hoppas allt e bra med dig!

2008-12-10 | 15:21:27
URL: http://mittsmastadsliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: